Google+ Followers

Saturday, November 26, 2011

KEBURUKAN MINUM AIS

1) Kanser! Sudah makan sebaiknya minumla air suam@masak sebab air yang sejuk ni membekukan makanan berminyak yang kita duk telan tuh. Nanti tak pasal-pasal menyebabkan kanser sebab makanan tak dapat dihadam dengan betul. 

2) Membuncitkan! Yang ni cikji sendiri pun rasai. Segelas habis terus tahap kebuncitan semakin meninggi. Buruk beno rupenya. Lainla kalau orang yang dah beranak ramai kan. Ni kita yang belum beranak dah buncccc, malu la kan kat makciks tuh,dorang lagi kerengga berbanding kita. Very the ramping uolss

3) Gemuk air! Korang penah dengar tak istilah gemuk air? Dorang makan tak la seberapa tapi asal makan sesuap,minum air seteguk. Memang tak elok. Sesiapa yang kena gemuk air memang parah sebab berat badan susah nak turun. 

4) Badan cepat lesu! Masa bulan puasa kita dielakkan minum ais sebab badan cepat sangat penat. Terutama ahli sukan,kalau kita tengok, dorang duk tenguk air botol jer kat tepi padang tuh.Untuk menjaga stamina, nanti tak pasal-pasal pancit.

5) Terkucil! Haaa,yang ni memang lagi dasyhat. Bagi yang nak jalan jaun-jauh,sediakan la mineral water. Tak perlu nak berais-ais. Nanti tak pasal lambat sampai kat destinasi.

2 comments:

  1. janganlah minum ais....kita minum air suam or kosong rmai2 jom...;p

    ReplyDelete
  2. membuncitkn? ye ke? alamak..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...