Saturday, November 29, 2014

Kek keju kukus


Mudah je wat kek ni. Sesape yang pengemar cis eloklah untuk korang hadap.
Aku makan 3 mulut je pastu rasa macam eh nape muak je ni?
Lupa kita letak cisss. Ayoyoy ingatan luput sudah.
Aku yang buat, aku yang lupa. 
Nampak sangat kan dah nyanyuk sebelum usia T____T






Nampak gebu kan? Memang gebu lembut.




Masa kat atas dapur. Bila dah masak jadi kaler kuning kuning pulok.

Ni cara aku kukus. Aku katup loyang tu ngan tudung periuk nasi untuk elakkan wap air jatuh. Lepas tu baru katup ngan tudung periuk kukusan ye.




RESEPI:

3 keping keju cheddar #
1/2 cawan susu segar.#


4 biji telur *
1 cawan gula *
1 sudu besar ovalette*
2 penutup esen vanila *

3/4 cawan minyak

1 1/2 cawan gandum
2sudu teh baking powder.

CARA-CARA:

                          1. Masakkan bahan bertanda # sehingga sebati. Sejukkan. 
                          2. Pukul bahan bertanda * sehingga kembang.
                          3. Masukkan minyak + bahan bertanda # yang telah siap dimasak tadi. 
                              Pukul sehingga sebati

                          4. Masukkan gandum + baking powder dengan bahan di atas.

                              Kacau sebati.

                            Sapu minyak pada loyang dan kukus selama 40minit.
                            Make sure air betul gelegak dulu baru kukus yer.
                            Selamat mencuba.

Okbai!






2 comments:

  1. cam sedap jeee... leh try.. InsyaAllah.......suke keju kan...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...