Tuesday, September 25, 2012

asal usul nasi lemak

Assalamualaikum

hari tu aku beli nasi lemak
selalu la jugak beli nasi lemak kat sini
biasanya beli nasi lemak telur mata, takpun ayam goreng
aku suka bila sambal letak suku dengan ikan bilis halus goreng rangup
sangat sedak ok. 




yang kat atas ni RM 2 je

yang aku terkejut, kenapa dia bagi telur macam tu?
tak paham sungguh aku, 
terkejut kejap aku, tapi dalam masa yang sama
 tergelak gelak jugak ngan laki aku.

sangat tidak best ok, kita lapar nasi lemak tapi telur kena kupas sendiri
pastu tak pasal-pasal laki aku cakap aku tak pandai kupas telur
padahal tahap kelaparan aku melebihi tahap kepakaran aku chewahhh hihi

pada zaman dulu ada sebuah rumah dihujung kampung
yang didiami oleh mail bersama emaknya.

so, pada satu petang emaknya balik dari menoreh getah
pastu emaknya pun tanyalah

"mail, ko masak apa kat dapur tu?"
"masak nasi la mak"

"haa, ko masak apa?"
"masak nasi la makk"

"ko masak pe? mak tak berapa nak dengar ni."
"masak nasi la makkkkkk!!!"

lebih kurang macam tu lah ceritanya
aku cedok cerita tuh dari majalah ujang yang aku bca masa kecik-kecik dulu
lebih kurang macam tuh la ceritanya.

dalam majalah ujang dulu ada satu page tu cerita pasal asal usul juga
ada asal usul lempang la, asal usul apa lagi ntah, aku pun dah lupa kuikui

eh,ada lagi ker orang baca majalah humor macam tu sekarang?
yelah, sekarang ni kan semuanya internet je kan.





8 comments:

  1. hahaa . uniknya xpernah jumpa lagey nasi lemak jual macam tue .
    Nasi laaa makk . Hahaa , pernah baca gak citer tue :)

    ReplyDelete
  2. zaman skrg xmcm dulu...skrg lbh pd internet...ermm..

    ReplyDelete
  3. Sedap tgk nasi lemak tuh.. tapi rasanya lebih seronok baca majalah cm tuh dr internet kot kan :)

    ReplyDelete
  4. teringat komik gila gila.....
    ada lagi ker tak sekarang nie....
    zaman tu manga takda lagi....

    ReplyDelete
  5. @ unsecretostory:
    penah terbaca gak ek? hihi


    @shasa rossa:
    betul, semua duk ujung jari

    ReplyDelete
  6. @ remy hazza:
    tulah pasal, tak perasan la plak.

    ReplyDelete
  7. patut rasa mcm penah dengar je citenya....

    ReplyDelete
  8. @aishah jahirah:

    penah dengar jugak ek?hihi

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...