Friday, July 13, 2012

meggi ketam Kutan

Assalamualaikum
happy friday everyone.

lately tekak ni terasa nak pekena maggi ketam je
duk terbayang bayang je depan mata
so pujuk pujuk la my hero untuk pekena meggi ketam tuh
katanya, pergi malam khamis sebab nanti takde la ngantuk sangat sebab friday kan cuti
kalau pergi hari bekerja nanti aku yang banyak songeh plak huuu

ajat di hati nak pekena kat cabang 3 Tok Bali
tapi jauh sangat, pastu dah lewat malam sebab kitorang tutup kedai semalam dah 12.15am
kompem balik nanti aku tertidur macam hari tuh haha.
pastu pergi yang dekat jelah, ajak sekali mak mertua dengan adik ipar





scary tak tengok alatan dia? kalau bawak budak abis la duk menukul sana sini

sampai je oder, dia ada 3 size, kecik sederhana besar
kitorang ambik yang sederhana punya pastuh oder 3 sahaja 
sebab aku share ngan my hero 
pastu aku ceduk plak meggi mak mertua sebab dia tak habis hehe
dalam 30minit jugak kitorang tunggu, nampak tak jam kat hp, kul 12.43am
sampai umah semalam dah berembun dah, kul 2am 





ni lah rupa meggi ketam kat sini
memang rasa perencah kari pastu kat dalam tuh ada sutun,udang,fishball,telur and lala
ketam dia memang besar,padahal kitorang ambik yang sederhana je,kalau ambik yang size besar tak tahu la
isi memang banyak sangat 




bersepah abis meja, kejap ketuk, kejap kepit
memang ngam ngam oder 3 pinggan untuk 4 orang.
tu pun kira tak habis nasib ada adik ipar aku perhabiskan hihi


dia punya bil, ketam harga ikut gram

3pinggan saiz sederhana
tongkat ali, horlicks panas,milo panas ngan barli suam
RM 88.30

kali ni turn aku yang belanja tapi aku payung RM50 jer
selebihnya laki aku yang topupkan hihi




ni picture time makan kat Tok Bali hari tuh

tapi kalau tanya aku antara Tok Bali ngan Kutan yang mana sedap?
jawapan aku yang Tok Bali sebab megi dia macam meggi sup
sedap sangat sangat megi dia. ketam dia memang la kecik 
dats why dia letak banyak ekor
tapi lain orang lain seleranya.



2 comments:

  1. magee ketam.....
    pergh!!!!! sedap tu........

    ReplyDelete
  2. selalu letak udang je...ketam tu....makan2 sokmo cikji ni..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...