Thursday, July 12, 2012

yang sering bertanya adalah yang cerdik


 suatu petang yang damai
aku duk menyandar kat tepi dinding sambil
sambil kaler worksheet fruits sambil tunggu suami datang ambik
*banyak sungguh sambilnya





pastu datang la kanak-kanak comel dekat teacher comel *eh tershashul plak*
dorang memang, asal tengok teacher dorang wat something mesti datang tengok
padahal hari hari dorang colouring

dorang pun tengok la aku kaler pastu "teacher,nak kaler jugak boleh?"
"tak boleh,nanti kaler kat class esok ek"

aku tak bagi dorang kaler sebab yang ni aku nak letak dalam lesson plan.


"teacher,ada ke apple colour green?"
"nanti balik kat umah,tanya mama,mama mama,ada tak apple kaler green?"

pastu yang sorang lagi tu pun cakap

"kita dah tanya papa kita,ada apple colour green"


aku bukanlah sorang yang kretip kaler kaler ni
asalkan colour inside sudah haha
yang tu lah aku duk pesan kat students
colour slowly and colour inside

mungkin bagi orang yang tak paham,mesti cakap ala setakat kaler je pun
tapi bermula dari kaler kaler la bebudak tuh akan dapat pegang pensel dengan betul untuk menulis
atau dengan erti kata lain,handling technique.




budak mata bulat ni dan werk werknya tak dapat dilepaskan
tapi sekarang ni dah kureng dah sikit sebab aku selalu
cakap nanti gigi jadi tak santek,gigi jadi rongak
tifu tifu untuk kebaikan takpe hiksss

semua kanak kanak suka bertanya sebenarnya
kalau yang tidak bertanya  mungkin dorang itu sedikit pendiam
students class aku, tok sah duk cerita la.semua suka bertanya tak henti henti
kekadang tanya benda yang takde kaitan pun,

contoh soalan "teacher teacher,teacher naik kete apa?"
"teacher naik kete api"

pastuh mula la aku ketawa terbahak bahak ngan dorang hahaha


1 comment:

  1. pembelajaran utk kanak2 perlukan pendekatan berbeza..... sedikir humur dan juga tauladan......
    sebab kanak2 nie senang dibentuk.....

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...