Friday, May 13, 2011

beriadah di nasi ulam cikgu

assalamualaikum.
good morning..hari ni nak cerita pasal nasi ulam.biasalah,saya ni anak jati kelate.so,ulam dan budu memang tak boleh dipisahkan.what?kamu makan budu?ya,memang saya makan budu! masa saya belajar dulu,ramai kawan-kawan tanya saya pasal budu.dorang macam tak percaya yang saya ni makan budu!! mungkin dorang fikir yang budu ni hanya golongan makciks and pakciks jer yang makan.no no no salah tu!

ulam,budu,tempoyak,memang tak boleh dipisahkan seperti irama dan lagu.percayalah! tapi,saya tidaklah makan hari-hari.seminggu sekali macam tu jelah sebab nanti perut meragam *saya mempunyai sejenis urat perut yang sangat sensitif *


yang kat dalam tuh bilik aircond dan biasanya tempat tuh full booked.best duk dalam tuh,semua orang served,sejuk plak tuh.tapi saya ni orang biasa-biasa jer,duk kt luar pun kenyang jugak.tak gitu?




sekali tengok macam pasar pagi tapi 2x tengok,bukanlah! memang ulam dia banyak choice.siapa yang tak makan jenis pucuk-pucuk,boleh ambik yang jenis buah.yang jenis celur pun ada.



bergoreng,berasam pedas,berkari,bersinggang semua ada tapi fokus utama saya adalah ikan keli goreng.sangat sedap.kalau siapa yang tak makan ikan keli,cubalah rasa.daging dia seakan daging belut camtuh.yer,saya makan belut! *paprik belut yang nyum nyum*



 my bro + my sis makan dengan tekun sekali.




my lil sis and i.saya rasa macam muka saya bulat jer.


bulat ker? saya sokmo koya gemuks tapi sekeping gituh jugak,huwaaa


  • 4 orang makan tapi 5pinggan nasi,lebih kurang rm27. puas hati sebab kenyang!
  • budu tuh masin tapi bila campur lada burung,asam limau,tempoyak, jadi secukup rasa.

7 comments:

  1. hihihih... jgn kata cikji jer makan budu.. saya anak jati perak pun makan budu...

    sedap blako kalu keno gayo...hihih anyway cikji ..ai follower cikji yg ke 101

    mari singgah blog kawe kalu sudi..hihihi..terer tak kecek klate

    ReplyDelete
  2. sedapnyaaa buduu... banyak lauk ats meja tu boleh habis ker... dah la murah... ^^

    ReplyDelete
  3. cik aisha pun makan je budu....

    belut?yg 2 xmkn..:)

    ReplyDelete
  4. seap owhhh timun cino tuhh...dududu! tringin plop..ahhaa...restoren ulam mano ni cikji? ct nk g make gop la..haha

    ReplyDelete
  5. kt istana kb,nasi ule cekgu ore pgil,meh la.sedapppp! nyum nyum

    ReplyDelete
  6. rindu nak makan ulam...lambatnye cuti sem... :(

    SyafzMagz.com

    ReplyDelete
  7. @syazMagz: sabo sabo,nt cuti sem tuh mkn ulam hari-hari ek :)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...