Saturday, May 18, 2013

Mee kari paling mabeless di abad ini


ASSALAMUALAIKUM

Aku sekarang dah start meroyan post pasal makanan balik dah.
Matikla sekali ni. Kat lam henpong berlambak lagi pic makanan, cuma tak sompek je nak upload. Takpe, take ur time cikji, hihi

Aku nak ceritakan kisah mee kari ni.
Kalau dikira kau ni bukan pencinta kari segala ni, santan-santan memang kurengg,
patutlah aku ni sekeping je kan, lemak yillek

Tapi tapi tapi mee kari auntie ni memang mebeles
sebenarnya ni kedai cina, tapi pekerja dia melayu, ramai je orang melayu duk makan.
Kat table belakang tu pun selonggok orang melayu jugak.



Aku berpeluang makan ni bila aku keluar dengan kakak ngan adik aku je. Laki aku haremmm sebab dia cakap ni kedai cina, dia tak bagi masuk. Padahal halal je :( Tapi takpe, pasni aku nak try pujuk dia lagi. Mana tahu lepas ni dia lembut hati pulak khennn.hihi. Padahal before ni elok je kitorang makan kat kedai yang owner cina, tapi tang ni dia tak berapa berkenan sebab dia tak suka mee kari sebenarnya. Macamlah ai tak tahu.


Korang tengok aku makan, ada macam orang pelarian tak? Dah tu memang kempunan lama kan.
Dia punya fishball memang sedap sebab fresh-fresh. Tokey akak aku selalu pesan fishball tu, aku pun pernah tengok makcik-makcik duk gentel fishball tuh. Dorang siap tunjuk lagi ikan apa yang guna. Memang dijamin fresh dan halal! Yang duk gentel fishball tu pun melayu jugak yer kawan-kawan.


Kat situ jugak ada wantan mee, tingin jugak nak try tapi next time la kot sebab mee kari dia masih menduduki carta teratas.

okbai

8 comments:

  1. hamboih kemain cikji..besungguh makan..ekeke..kat mane ni yunk..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kt kg kite dear,selera sebab sedap angat hihi

      Delete
  2. sedapnyeeee... trus rasa lapar balik...

    singgah sini dr kelab blogger.. :) jemput bertandang..

    ReplyDelete
    Replies
    1. mekaseh,nt cikji dtg bertandang jgk yer

      Delete
  3. erkkk...nak terliuq cik tengok awak sedut meeeee tuuuu....

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha harus sedut dgn penuh perasaan,baru ada feel kenyang sampai esok

      Delete
    2. ewahhhhewahhhh.....telan liuq jea lah cik eaaa

      Delete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...