Sunday, May 19, 2013

Budu dan sambal belacan tidak boleh dipisahkan.



Assalamualaikum

Dah nama pun orang kelate, opkos la budu tak boleh dipisahkan. Tapi tak semestinya, ada jugak orang kelate yang tak makan budu, macam adik beradik aku sendiri, kakak ngan abang aku dua beradik tu memang tak makan budu, mungkin ikut ayah aku kot, orang kelate panggil 'nurun'. Means ikut perangai or perbuatan camtu lah.

Sambal belacan paling sedapppp, seminggu lepas makan pun bau masih melekat lagi kat tangan. Harum semerbak kasturi!


Ulam ulaman dedaun tetap menjadi pujaan hatiku. Tang lauk pauk next time lah ek aku publish.
Kat mana aku makan? Boleh godek-godek entry kat Jom Gemuk .
okbai

6 comments:

  1. Sedaknyooo budu ngn poyok. Cicoh ule. Huuuu

    ReplyDelete
  2. budu, sambal belace, pucuk tere, ulam raja ngn kace botor.... ohhhhhhh nyakut molek.... berair mulut jaa tgk... hehehheheee....

    ReplyDelete
    Replies
    1. cukup pakej,nyakut moleksss

      Delete
  3. hok alohhh..sajo jah wak terliur..cicoh nge ikan bakar tawar..nyakut molek terrr

    ReplyDelete
    Replies
    1. ikey tawar pulok gak, huk aloh laa 2 pingge habih ni

      Delete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...