Monday, January 21, 2013

3hari 2mlm di Gambang Waterpark


Assalamualaikum

Percutian yang tak dirancang. Percutian last minit. Memula nak g Awana Kijal tapi dah fully booked. So beralih ke Gambang. Tengok hotel macam mahal la plak lagipun datang 2biji kereta. Aku pun gugel homestay. Masa tu dah pukul 12malam lebih-lebih plak tu. Esok pagi dah nak bertolak, matiklah takde tempat berteduh lagi. Kol homestay yang pertama tak jawab. Kol homestay yang kedua nasib baik jawab.

3hari 2mlm untuk homestay Rm350. 3bilik,2bilik air.Astro,peti ais,dapur,aircond kat master room je.Bagi aku dah selesa,towel, kain semayang semua dah ada. Walaupun peti ais dia dah buruk tp still berfungsi. Dapur buruk pun still boleh masak meggi. Kira okey lah tu.

Depan nak masuk Gambang Waterpark, penuh perumahan dan majoriti semua duk buat homestay. So, kitorang stay kat situ lah. Dalam 5mins je dapat sampai kat waterpark tuh. Kalau kira ada lagi yang murah dari aku sewa tu,dah last minute sangat kan,gitu lah jadinya.



Heaven sungguh berholiday time weekdays. 
Seperti Gambang ni aku yang punya huahuha.
Kalau dikira masa tuh dah pukul 12tghari.



Aku memula tu taknak mandi, risau bila naik ke darat demam plak, dah lama tak main air walhal zaman kecik dulu duk berendam dalam sungai, dalam tali air okey je. Haha. Lepas tu bila sampai sana hmmm rasanya nak mandi, rasa macam terliur la jugak. Pikir-pikir balik tak payahla. Risau demam menggigil nanti.



Dekat 6jam jugak perjalanan dari Ketereh ke Gambang. Hampir-hampir nak mabuk darat dah aku ni, nasib baik cepat-cepat boleh cool. Lagipun jalan yang kitorang lalu ni lebih kurang sama je ngan jalan yang masa pergi ke Vistana Hotel Teluk Cempedak.


Angkut sekali nenek ngan pak sedara sebelah laki aku. Lepas mandi tu masing-masing sakit urat habis, tidur kemain lena. Yelah penat. Aku yang tak mandi ni pun penat jugak. Penat duk atas kete, huahuah.

Tiket nak masuk Rm23/person. Haritu kitorang ambik E-Value Rm200 tapi tak habis pun, dont worry duit balance tu dapat balik yer. Beli pelampung 2biji Rm40. Beli air kat dalam tu lebih kurang Rm2.80 segelas, dah la tak sedap. Nescafe ais macam hape ntah. Kalau nak selamat korang beli lah coke ke, orange ke. 

Nak masuk dalam tu takleh bawa food, lau air mineral dia lepas je. Tapi kalau bawak food aku rasa dia bukannya perasan sangat, melainkan korang bawak durian, haha berbau okeh! Guard yang bawa beg pun check gitu-gitu je.

Kalau korang nak duk homestay better korang beli siap-siap maggie ker, air mineral ker, coke besar ke,cekedis bagai, panadol ker sebab aku rasa kedai runcit kat depan Gambang tu agak mencekik darah jugaklah. Lagipun tak banyak kedai runcit kat depan tu. Lepas tu kedai dia pulak betul2 depan Gambang, tempat strategik, memang main harga lah kan.

Kalau restoren kat area tu bagi aku harga dia okey je, standard price. Makanan pun sedap.

okbai.

5 comments:

  1. bestnya cikji dapat cuti2 camtu :)

    ReplyDelete
  2. ida pernah kusus kat gambang, tak sempat masuk theme park pun.. sobssssss

    ReplyDelete
  3. bestnyaaa kak.. x penah smpai sini lg.. 1 day.. hohoho

    ReplyDelete
  4. best nyer cikji....teringin nak pi jugak satu hari nanti.....

    ReplyDelete
  5. rugila suzi g sana tak main air..
    kak is dlu g org ramai giler bedal je main air
    rasa taknak balik.kihkihkih...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...