Saturday, September 6, 2014

Resepi kek sunquick kukus



Dah lama tak share resepi kat sini. Walau bagaimanapun harus share jugak sebab nanti bila nak buat balik, aku mengagau cari resepi kat dalam blog sendiri jugek. Kek sunquick ni sedap, masam-masam  sudah tentu. Bagi sesape yang dah boring dengan kek yang manis-manis boleh lah try buat yang ni pulak.




Lupa nak save, main print screen lam ig jer. #cikjimasak
Ni 1st time buat tak berapa nak kick sangat sebab sunquick tak cukup.
MIL aku cakap tak berapa masam sangat. Telus sangat, aku suka hihi.
Laki aku tak berapa kek yang cenggini. Huhu
Yang 2nd time buat baru kick, kemain masam, sodap!


Buat yang kali ke2 memang betul-betul ikut sukatan. Rasa pun sodap lah. Aku bukannya makan sangat pun. Suka buat je, hihi. Lepas tu wat balik mache sikit, letak kat rumah sikit. MIL aku je yang habiskan, semalam baru habis. Dah seminggu aku buat tapi kek tu still elok lagi. Terkezut jugak aku kan. Lagipun letak kat luar camtu je.

Bagi sesape yang nak mencuba, follow je resepi kat bawah yer. Ringkas je, sebab tu nama group tu resepi ringkas.Tapi aku buat versi kukus. Dalam 45 minit camtu. Mekaseh tuan empunya resepi, moga murah rejeki awak :)




Lepas tu cara senang nak kukus, bila kukus biasanya wap air akan mentitik-nitik masuk lam loyang kita kan. Tak payah sesusah nak balut tudung ngan kain, tak payah sesusah balut loyang ngan aluminium, wat penat je tau. Ambik tudung periuk, tutup je loyang kita ngan tudung periuk tu, setel!

Itu akak-akak lam group Resepi Ringkas tu yang ajar. Memang menjadi. Aku suka masuk group tu, memacam ilmu baru yang dapat, cuma malas ngan rajin je. Ekekeke.

Okbai!

3 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...