Monday, September 15, 2014

Sama

Ni pic a few weeks ago. Masa pi pekena nasi ulam cikgu. Bila tengok pic ni tetiba aku rasa muka aku ni macam kopipes ayah aku sangat. Ke mana kuah kalau tak tumpah ke nasik sendiri. Dalam 9 beradik aku sorang je yang mewarisi kekidalan ayah. Tapi ayah aku terror kira-kira. Aku ngek sikit bab kekira ni tapi kalau kira duit aku suka, huahahaha.



Sian ma aku macam tak rela je bergambar je, tapi memang dia tak rela pun. Kehkeh. Kena paksa ngan anak-anak. Kihkih. Ma aku memang susah sikit kalau di ajak bergambar. Agaknya masa jaman muda mudi dulu jenis kaki selfie ni, so macam dah boring ngan aktiviti camtu. T___T

Ayah pulok mata tengok ke lain, nak wat camne panas ceng ceng weh masa ni. Aku ngan adik aku gak yang menten sengeh. Haha.

Demok aku selalu duk cakap,
sebijik macam ayah, serupa ayah tapi muka jelah. Kuat membebel ikut ma. Hahaha.
Well, dah nama pun pempuan. Kalau tak membebel bukan pempuan namanya tapi perempuan dan dot dot  dot. Alaaa aku membebel bukannya banyak pun, 2 3 kerat ayat je, wat habiskan air liur je kalau potpetpotpet bebanyak ni. Air liur pun habis, penat pun dapat.So, kita ambik jalan penyelesaian dengan mengeluarkan ayat wajib iaitu,

eiii sokmo gituh.


So, 3 perkataan hikmat tu mengandungi 1001 maksud tersirat. Masa pun jimat, hahaha.
Sekian sedikit tips rumahtangga dari ahkak Bunga Kantan.

Okbai!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...