Friday, July 4, 2014

masak apa tu?

Harini wiken. So apa lagi menjadi bibiklah kita di hari ini. Rutin pagi macam biasa mendobi, sapu rumah, mop umah setel. Lepas tu terbaring kejap ngeh ngeh ngeh. Harini tak tahu lagi nak masak apa. MIL dah cakap perencah tomyam ada tu, pekakas sup pun ada. Buatlah kuah apa-apa pun. Huhu

Nampak gayanya macam berbuka berdua ngan suami je. Tapi yang penting dessert kena ada, curlasss uollss hihi. Harini plan nak buat agar-agar bersantan yang pandan punya. Pebret aku tuh, dapnyaaaa menjejes air liur jap.

Semua bahan dah ada. Janji ada kerajinan ngan kekuatan je. Bulan-bulan pose ni semua lemau. Aku memang lah lagipun jenis sahur tak hadap nasi sangat. Harini dah 6 hari puasa. Baru semalam jejakkan kaki ke Bazar. Tu pun sebab beli solok lada ngan martabak je. Azam tahun ni kurangkan Bazar, banyakkan memasak chewaaahhh hahaha. Ye lah tu kan. 

Sebelum ni balik keje MIL aku dah kat dapur, aku tolong yang mana pandai je hikhik. Harini MIL dah start keje maksudnya aku kena buat semua, yang tak pandai pun kena buat pandailah hekhek. Nasib berbuka ngan suami je, adik ipar aku yang sorang tu kekadang buka kat rumah, kekadang kat tempat keje. So, sedap tak sedap kita telan jelah eh bang? Kihkihkih.

Bagi sesapa yang nak resepi agar-agar bersantan boleh refer sini

AGAR-AGAR ERSANTAN

oKbai.

3 comments:

  1. bagus azam tu...masak sendiri lebih baik dr membeli....hehe

    ReplyDelete
  2. semoga tercapai nak bt agar2 tu,, hehe

    ReplyDelete
  3. samalah azam kita..byk masak dari beli kat bazar :D

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...