Sunday, July 13, 2014

Tak rancang pun



Dah 15 Ramadhan dah harini kan. Cepatnya masa berlalu. Ni cerita yang hari jemahat haritu. Sebenarnya dalam kul3 macam tu nak keluar pergi beli lauk je pun. Laki aku dah bising, suh cepat cepat sebelum dia terlelap matik aku nak kejutkan dia satu hal pulak kan.

So nak sembahyang zohor, lepas tu terus datang idea, pap!

Aku : Jommm kito kelik buko mache nok?

Bila pujuk memujuk ni harus lemak bkrim sikit suaranya yer, kihkih.

Lepas tu laki aku gelak HAHAHA!

Kalu nok ajok kelik kampung dio gak kemain mujuk.

Tenkiu tuami kerana memahami hikhik







Sedapnya laukkk tapi banyak beli. Aku just buat udang sambal petai lepas tu ma aku tumis kerang. Ayah aku beli daging bakar. Yang selebihnya adik ngan abang aku yang beli. Gulai nangka, rebung, bawal 3rasa, kerutuk serati. Semua aku tak sentuh awal-awal. Makanan kat bazar ni bukannya boleh percaya sangat. Lagipun aku ni jenis perut lokek, nak nak lagi yang bersantan bagai, huiiii lebih baik mencegah dari mengubati.






Sampai je umah terus disambut budak cinonet ni. 
Sabar jelah, kemain lasak, mulut pun potpetpotpet -_-"




Sebelum tu kita singgah beli air teu pokcik lejen ni. Ayah aku pun kata air tebu dia sedap. Memang sedap!

Dah tu je nak cite, harus melipat kain, mendobi lagi.
 Esok keje, selasa rabu cotiii! khamis keje, jumaat sabtu cotiii!
Amboi kemain hitung coti, keje tak setel-setel jugek hekhek.

Okbai!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...