Saturday, August 16, 2014

raya bersama anak-anak


Introduce my lovely sons and doters.
11 orang semuanya tapi masa celebrate raya haritu sorang tak datang.


Gambar raya tahun lepas pun ada lagi lam simpanan aku.
Bila duk belek-belek tetiba berbisik lam hati 'cepatnya dorang membesar'
Tapi aku tak besar-besar jugekkk takpe yang penting hati besar ngehngeh.

Semua dah cerdik pandai, mulut pun boleh tahan cerdiknya.
Stress aku, kekadang rasa nak nanges je kat bucu kusi.
Potpet sangat, ikut sapa lah gamaknyer. Ker ikut aku ??
T___T



Kemain sensorang melawa, baju berlace, beropol ropol, berlabuci, 
amboiii kalah tecer tau.

Dekat 2 tahun dorang ngan aku, next year dah masuk darjah 1.
Selamat melayari alam persekolah lah yer. 

Okey semua buat peace, smileeeee
Sempoi je anak-anak murid aku, sama macam aku jugak hahaha.



Comel tak we olsss? Hakhak





Haa, masa ni dah start nak huhahuha dah.
Aku yang jadik mangsa. Guru dibuli oleh students jarang kita dengar, tapi aku selalu jer kena.
Dah nak tumbang dah masa ni. Macam ada ribut topan lah pulok




Amboi yang baju grey tu kemain melentik.
Lepas tu duk himpit-himpit aku yang sekeping ni



Sekali bedebuk jatuh!
Ngan aku pun nak jatuh sekali  -_-"
Nasib ada yang jadi menteri pertahanan kat situ.
Tq selamatkan tecer hikhokk




Lagi sekali peace yawwww



Btw selamat hari raya maaf zahir batin dari cikji dan anak-anak :)

#ilovemyjob
#theyremyhappiness

Dalam bekerja ciptalah ladang pahala. Bekerja dengan ikhlas dan jujur. Maka ada nanti pahala untuk kita. Tipulah kalau tak pernah merungut, as a housewife pun merungut even jaga anak sendiri, jaga makan minum suami sendiri. Apatah lagi kita yang bekerja dengan orang, jaga anak orang. Betul tak?

Tak kira lah bos kita tu india ke cina ke bangla sekalipun. Bekerja tetap kerja. Ingat kalau kita tipu non muslim kita tak berdosa ke? Tak bayar hutang non muslim kita tak berdosa ke? 

Tapi tu lah, dah nama pun manusia kan. Kalau tak merungut tak sah gamaknya. Aku pun camtu gak hahaha. Malas, letih, perkataan tu dah sebati dengan hidup. Tapi tangan tetap bergerak jugak buat kerja. Nanti kang semua kerja tak jalan. Bila duk pikir-pikir merungut buat apa, tak pepasal aura negatif makin banyak. Tapi tu lah mulut tu gatal jugak nak bercakap kan. Mulut oh mulut!  

Lepas tu aku ada terbaca dan dengar Prof Muhaya cakap, kalau nak berjaya, bahagia dalam hidup ni, sentiasalah bersama orang yang positif. Means berkawan dengan mereka yang berfikiran positif, bercakap yang positif je, kalau korang rasa ada fren pesbuk korang yang japjap up status negetip, japjap up status cacimaki orang, japjap up status orang lain semua salah, dia je betullll. Maka kasi hide status je. Nak ufren macam tak tergamak kan, kalau kasi block kejam giler lah pulok.

Hablumminnnas, jaga hubungan sesama manusia.
Itu bos aku yang pesan.

Tq bos ingatkan kami yang kekadang alpa dengan kehebatan duniawi.

Okbai!

1 comment:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...