Friday, October 3, 2014

Mak mak sangat #agefactor


Aku rasa sekarang ni minat aku more to makmak. Haritu pergi pasar pagi, kat sana segala benda ada. Kain baju pun ada kan. Aku terus terpandang comforter tu kemain cantik. Wahhhh cantiknya! Kawan aku cakap bagusnya, orang lain nampak baju cantik dulu tapi aku nampak comforter dulu. Huhu. 

Tapi aku suka dengan perubahan diri aku yang macam tu, sekurang-kurangnya aku sedar yang umur aku makin meningkat. Huhahuha jugak tapi ada batasnya. Ada minat yang tersendiri jugak tapi kena pikir panjang, berbaloi ker beli? Membazir tak? Kalau dulu nak apa-apa ikut je. Asal ada duit beli. Lepas tu guna kejap je, tak nak guna let go, tak laku simpan lam kotak. Last-last rosak kat situh. Yang ketara sekarang, aku punya kasut, selipar, sandal semua. Fuh nasib baik mampu kawal napsu ke arah itu. Raya haritu tingin je nak beli heels tapi pikir punya pikir tak nak jadi macam tahun-tahun lepas. Tak pakai sangat. Nak masuk raya tahun yang lain tu pun elok lagi. Last-last bersusun aku punya heels, wedges, kt rumah kat lam bilik tu hah. Kat umah sewa tak boleh simpan, takde space.

Lastly aku beli flat. Takpe lah tak bergojes dipagi syawal pun. Pikir nanti boleh bawak pergi keje. So sekarang pegi keje memang pakai kasut flat tu jelah. Selipar merendek aku tibai Flipflop made in Bangkok. Abang aku belikan masa dia pergi sana haritu. Best gak pakai sebab dia tinggi, time lalu jalan becak okey je redah. Lepas tu ada satu selipar jepun, guna time nak membasuh depan rumah ni hah. Lepas tu aku ada 1 lagi selipar flat yang Bata punya. Tu beli time terdesak masa gi kursus haritu sebab tak selesa pakai sneakers.




Taraaa, senduk kayu.
Dah lama mencari tapi sekarang baru jumpa. Aku beli kat kedai RM2 untuk 3ketul tu. Murahkan? Heheh. Aku suka senduk kayu sebab nanti takde lah panas-panas sangat time nak mengoreng, nak wat kacau adunan kek pun boleh jugak ni, nak kacau adunan agar-agar pun boleh, buat kacau nasi goreng, eh semua boleh lah dikatakan. Hikhokk

Okbai!

1 comment:

  1. CikJi...sama la minat kita! Yani sekarang tgh gila kumpul sudip, senduk jenis kayu. Sebab senang nak handle masa memasak kat dapur dan baking. Time arwah mak dulu, ada satu dua je sudip kayu, memang pakai sampai lusuh. Sekarang asal pergi seksyen barang dapur je, mesti jenguk sudip/senduk kayu yang lawa2.... ;)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...