Saturday, October 11, 2014

Raya Haji 2014


Raya haji tahun ni rileks je, macam tahun-tahun lepas. Macam biasa, pagi raya baru bertolak balik.Sempat lagi salam dengan jiran sebelah :) Sian dorang laki bini kena beraya di perantauan. Raya puasa haritu pun camtu jugak. Nak wat camne, tuntutan keje kan. Aritu masa salam eh eh pewot dia dah boncit. Peknen rupanya. Patutlah kekadang time subuh selalu je duk dengar orang duk uwek uwek. Ingatkan jiran sebelah sana, rupanya jiran sebelah sini. Hihi.

Okey, so dalam kul 8pagi camtuh kot bertolak balik. Gitulah kalau dekat kan. 


Tema tahun ni hitam hitam si tompok manggis.
Bukan setakat baju je hitam. Ngan tuan empunya badan pun join group manggis jugek.

Baju recycle sudah. Aku kuarkan 2 kaler. Merah or hitam. Laki aku pilih hitam.
Okey, i ikut je.
Okey jugak itam sebab jubah yang ni besar, aku suka. Kalau jubah merah tu kecik nanti aku cepat panas, huhu. Laki aku pakai baju raya puasa masa 3 tahun lepas. elok je lagi. Janji body kena mantain. Kalau ada masalah kegemukkan memang tak dapek lah den nak nolong. Realitinya memang dia mengalami masalah kegemukkan pun haha tapi sekarang makin susut, susut. Kemain hepi berat turun. Aku pulak pakai jubah 2 tahun lepas, aku berat memang takat tu je pun tapi mengalami masalah perut boncit lah pulok T__T

Susahlah nak tinggalkan ais. Walaupun dah cuba tapi tak mampu tengok je, mesti nak teguk jugak. Oh dugaan duniawi sangat.

Eh lupa nak cakap, pic kat atas snap by MIL. Ihiks.

So pagi raya tu beraya kat sebelah laki aku jap je lepas tu terus bedesup balik kampung aku. Laki aku pulok yang lebih-lebih. Eksaited nak balik kampung aku. Huahua

Aku balik ngan tangan kosong je. Takde selera sangat nak membaking. Barang tak berapa nak cukup campur pulak ngan hidung yang soksek soksek. Dah hampir 2 minggu selsema ngan batuk tak tahan-tahan lagi. Batuk time subuh memang lah kuat. Sejuk gamaknya kan. Lepas tu MIL aku bekalkan sedikit ketupat untuk ma aku. Disebabkan balik ngan tangan kosong, aku pun suh laki aku singgah 7e. Aku beli eskrim dalam 9 batang haha. Tak pernah dibuat orang, takpe aku buat dulu. 



Raya yang ke 2 baru balik beraya sebelah sana pulak.
Recycle baju raya puasa haritu.

 Memula umah nenek sebelah MIL aku. Aku tibai ratah sup je. Lepas tu nenek sebelah arwah FIL, aku tibai nasi minyak, dapppp.  Lepas tu singgah umah tuan umah sewa. Depan rumah je pun haha. Yang ni aku makan tapai, sedap tapai dalam daun getah. Feel lain kalau makan yang dalam tupeware tu. Manis dia lain. Eh sedaplah!  . Kemain makan haritu. Sampai sekeping pun takde pics makanan raya.

Ni cerita pulak cerita raya tahun lepas--- > Raya Haji 2013.

Okbai!

1 comment:

  1. bestnye org duk kg nih....tiap2 thn pon blh kelik....:)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...