Tuesday, June 25, 2024

Saya datang lagi dari Pahang Darul Makmur

 Ya Allah, rasanya lama sangat aku tak menulis blog ni. Dah bertahun. Umur pun semakin senja. Tapi keinginan untuk menulis tu tetap ada. 

Alhamdulillah, aku sudah pun bergelar seorang guru hampir 4 tahun lebih. Sedang merantau di Negeri Pahang. Di  kawasan kampung. Jiran-jiran majoriti Cina. 

Bila tiba musim durian, balik sekolah memang selalu buah-buah durian kat depan pintu rumah. Banyak, sampaikan aku bagi plak dekat kawan-kawan. 


Selalu orang tanya aku, seronok mengajar sekolah cina?

- Ahamdulillah, buat masa sekarang seronok!


Tak nak balik kelantan ke?

- Mestilah nak! Tapi bukan sekarang. 


Doakan semoga setiap hari Allah bagi aku kegembiraan untuk keluar bekerja. 

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...