Saturday, July 20, 2013

Kurang asam punya penjual air tebu

Assalamualaikum
Semalam aku balik buka puasa kat Machang. Aku dah sesiap kol adik aku 2 orang tu jangan beli air sebab aku nak beli air tebu paling sedap atas doniaaaaa. Turun semalam dah 5lebih, tengok-tengok pokcik tu tak niaga lah pulok. Hoih frust den. Sumpah air tebu pokcik tu sedap giler. Terasa lagi manis melekat kat tekak. Okey, yang pasal pokcik ni aku continue len kali ek.
Yang aku nak cite, bila dah tutup aku pergilah beli kat lain. Aku singgah tepi jalan tu, aku tengok air tebu dia kaler tak berapa nak kick. So, aku beli satu jelah RM2. 

Aku suh laki aku kedepan sikit, ada sorang pakcik tua ni. Masa tu dia tengah mesin tebu. Kiranya stock dah habis ler sebab baru je ada orang beli.

Aku cakaplah kat makcik ni, aku nak 3hengget 3hengget. Kemain berkobar-kobar nih nak minum air tebu.Lepas tu makcik tu cakap ambik yang ni lah, nanti kesian awak kena tunggu lama. Aku pun ambiklah 2plastik tuh. Memang dah siap2 bungkus. Masa dalam kete aku dah tengok nape semacam je. Takkan yang semalam kot?

Nak cepat punya pasal terus blah. Bila minum time berbuka, hoih air tebu tu masam okey! Hangin betul aku. Yang 1 plastik lagi tu pun tak best jugak. Last-last ke tanah jua. Buat kali pertamanya aku teguk air masak time berbuka.

Aku pun cakap kat adik aku, takpe takpe. Kalau kedai pokcik tu buka, nanti aku kirimkan air tebu yang best tu yer. Kemain lagi dorang perli aku, air tebu paling best atas doniaaaa wkakakaka.

Eh,haritu aku berangan nak raya ngan retis ensem ni tapi hari ni aku nak beraya ngan retis pojaan aku yang ni plak. Kekadang laki aku selalu jeles sebab aku minat giler kot ngan dia. ekekeke

okbai

2 comments:

  1. makcik tu jual air tebu kot..dia xjual air asam sbb tu kurang hasam..huhu

    gurau je ye.
    Dah tak mau masam2..senyum ek

    ReplyDelete
  2. air tebu pun nyo recycle hok kemarin?? ohh x patut2x. jaa x rajin lagi beli air tebu keno hok masam. sian ko cikji x padal2 keno perli ko adik2... hihi...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...