Wednesday, December 4, 2013

Pinky



Rasa gegirl sangat bila berpinky pinky nih. Sebenarnya dari hari tu lagi aku nak cari Quran tafsir. Memula tengok rainbow Quran macam somel je, macam somel je. 

Tapi masa tu sengkek lah pulok, konon nak save bajet. Aku pun install lah apps dekat tepon. Godek -godek tapi yang aku install tu semua tak memuaskan hati.

Tafsir dah cun tapi huruf hijaiyah tu macam terputus-putus. Sepatutnya bersambung tapi tidak bersambung. Macam susah je aku nak baca. Yang tu pulok hijaiyah dah cun tapi tafsir omputih lah. Mana aku reti. Huhu.

So, hari tu pergi jenguk-jenguk kedai buku kat bawah ni. Lepas tu terus bekenan ngan Quran tafsir ni. Alang-alang dah lama cari terus aku rembat. Aku suka Quran kecik camni. Kat umah dah ada satu, tapi kaler koko.





RM 44 hengget sahaja.

 Masa muda mudi ni bolehlah hadap Quran kecik camni, seksok bila dah tua baru kita cari Quran yang sedepa pulok yer.





Bila baca Quran sambil baca tafsir terus rasa sejuk hati kejap ekekeke. 


Tapi seeloknya bacalah Quran yang  bertafsir. Baca ilmu yang kita akan dapat dari dalam tu. Satu halaman sehari pun dah cukup. Nanti lelama khatam lah :)


Okbai

3 comments:

  1. pinky....
    yae kan..bile bace tafsir baru kite faham maksud nya..lain lah kalau pak arab tak yah bace tafsir dah tahu maksud nye kan...

    ReplyDelete
  2. iye. baca yang ada tafsir , baru kit alebih faham kan.....

    ReplyDelete
  3. lebih faham n labih senang

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...