Monday, May 9, 2016

Tenkiu my besfreng!

*ENTRY KEPAM*

Assalamualaikum

Salam Jumaat uolss. Entry kepam kembali lagi. Ni cerita bulan 3 haritu lagi. 05 March aritu besday aku. Genap umur 29tahun dah aku ni. Jiwa maintain muda remaja lagi, ewahhh~

Tapi tak tahu lah nanti berganjak ke 3 series jiwa aku sedikit merudum ker kan. Sape tahu. Hmmm.

Aku sebenarnya tak reti nak ngejas pic ni jadi betul camne. Lantaklah asal ada pic sebagai bahan rujukan. Okey pic kat atas tu sebenarnya muka aku ngan besfreng aku. Ada sorang pakcik ni lukis. Ala-ala macam karikatur lah lebih kurang. Tapi bila tenung lelama tak jelas sangat pun muka kitorang tapi bolehlah. Yang paling tak tahan, tetiba besfreng aku ado jerawat kat pipi. Padahal tu jerawat sebenarnya. Tapi pakcik tu selamber badak je wat tahik lalat. Haahaahaha.


Taraaaa inilah empunya pelukisnya. Kiranya dia akan sapa table ke table. Aku lupa lam bape hinggit kena bayar haritu. 10 hengget jer kot. Tapi murahlah. Pakcik ni tangan ngan mulut sama naik. Ya Allah mulut tak berenti duk potpet potpet. Aku sbnrnya tak berapa paham sangat pun dia cakap apa. Main angguk-angguk je. Pasal politik, pasal unibesiti, habis segala hal dia campur uli. Aku kejap-kejap jeling lukisan tu. Kan tetiba dia lukis jadi Kakmah parah aku nanti.

Tapi aku salute kat pakcik ni. Pandai dia cari rezeki. Secara tak langsung menghiburkan hati lah jugak, hihi.




Ni ketiow celup aku makan kat Moksu. Tapi hampaaaaa T_T
Tok sedakkkkk macam dulu.



Taraaa ni lah besfreng aku. Aku kelik mache umah ma ayoh aku haritu dia mai ambik aku kat umah. Nak belanja besday aku katanya. Auww terharu kejap kita, hekhek. Aku pun apa lagi on jelah. Aku tinggal je laki aku kat umah, haha. Lagipun dia tido je pun. Aku ada takde takpe. Takde kesan. Salam salam aku cakap baiiii saya gi merendek dulu, ewahhh~

Seingat aku kitorang kawan since standard 3 kot. Masa darjah 1 ngan 2 tak ingat sangat. Masa tu umur 9 tahun. Sekarang dah 29 tahun. Harap-harap 39 tahun nanti camni gak, 99 tahun nanti pun camni jugak.

okbai!


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...