Saturday, September 28, 2013

sambal belacan




Fuh lama giler aku tak hapdate blog. Few weeks ni mak buzy lah noks. Keje bertimbun-timbun lah jugak
 -_-"

Gitulah lumrah kehidupan dihujung bulan. Lepas tu ngan bebudak nak exam lagi, ngan ihtifal lagi. Banyak banyak banyak tapi takpe, jangan duk fikir sangat. Buat satu-satu nanti siaplah. Bak kata laki aku. Nasib baik terubat jugak hati sebab bila akhir bulan, gaji pun masyuklahhh. Hikhik.

Maka marilah kita mencuci mata dengan hidangan yang menyelerakan.




Ni makan petang tapi dah nak malam lah jugak, 2hari lepas. Ni memang tomyam peberet aku. Memalam buta kekadang aku laki bini keluar lagi semata-mata nak ratah tomyam jer. Laki aku pulak makan sup jer. Bukan kitorang diet tapi tetengah malam tu macam tak berapa lah pulok nak telan nasik.



Sambal belacan dia memang sedap! Aku kekadang macam nak nak jer cakap 

' NAK BELI SAMBAL BELACAN SAJE BOLEH?'

Tapi niat aku sokmo terbantut kerana suami. Hukhuk. Walhal tokey kedai tu kawan dia kot. Jangan-jangan aku mintak beli, dia bagi free 1 balang hahaha. Laki aku cakap tak pernah di buat orang nak beli sambal belacan sajo. Okey, baiklah.

T___T




Lately aku kalau makan kat luar selalu je order air suam, terus feeling jaga badan hahahaha. Taklah, sebenarnya kat tempat kerja aku dah teguk air batu. Pepagi sebelum mai kerja, aku bungkus teh o ais ngan bihun goreng cmpur ayam bakar.


Lepas tu, sampai kat tempat keje, aku makan bihun, air tu aku simpan lam petiais dulu. Walaupun napsu duk bisik bisik je kat tinge aku, minumlah minumlah minumlahhhhh...


Tapi aku kawal jugak! Siap makan teguk air mineral sambil telan 2bijik GLA Shaklee
Dalam pukul 10 lebih baru aku teguk teh o ais aku, huhu





Lokceng tapi aku paggil satay
Kemain lagi laki aku snap pic. 
Gitulah kalau tinggal tepon kat umah, balik keje ada je folder picture bertambah
Aku gi keje bawak tepon cap hayam je, sebab nanti tak pepasal aku layan candy crush pulok, ekekeke




Yang ni tak perlu diperkenalkan lagi, sedap!

okbai

8 comments:

  1. mmg tak pernah pun dgar org nak beli sambal belacan je..hehe..saya panggil sate ikan..sedap sangat..setiap kali balik kelas konfem beli..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. hihi,kan. tp tulah penangan sambal belacan sedap angat

      Delete
  2. Sy pun peminat tom yam.. tom yam yg cik jie makan tu mmg nampak sedap lah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. yeay. gimme five. kita geng hihi. mmg sedap tomyam dia,kaw cukup rasa!

      Delete
  3. sy pon peminat tegar tomyam.sedakk ah nmpk tomyam tu.kt mana tu cikji?mana tau blk kg nnt bleh la sggh :)

    ReplyDelete
  4. lokceng tu amende??bebola ayam ke??

    ReplyDelete
  5. lamonyo tok mari jenguk cikji.. terlupa jale nak ke sini.. kihkihkih..

    wat muka selamber je cikji beli sambal belacan tu.. ada beran? hahaha..

    ReplyDelete
  6. teringat masa kecik-kecik dulu mak selalu suruh pegi beli sambal belacan kat satu kedai makan ni, Beli 50 sen jek, dapat satu plastik kecik..hehe,sedapp

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...