Monday, February 9, 2015

28 tahun dan kisah penjagaan muka


Tahun ni dah 28 tahun. Kulit muka pun dah ke arah tua tua. Kusam pulak tu T__T
Aku perasan semua tu. Zaman belajar adalah zaman paling cun aku *matiklah* 
Hujung rambut sampai hujung kaki. Memang aku jaga bebetul. Sebabnya zaman belajar adalah zaman yang banyak relaks but at the same time zaman yang paling biziii. *Time assemen bertimbun ngan time exam je* Kihkih.

Masa belajar dulu, aku stay kolej. Fac aku pulok belakang tu jer. 7mins jalan kaki dah sampai. So habis je kelas, masuk bilik. Belek2 muka. Memalam sambil layan tenet, belek muka. Sebelum tido tepek tu tepek ni kat muka. Sapu loysen sana sini. See rajin giler. Tapi itu dulu. Sekarang dah takde semua tu. Cuci muka pun kekadang je. Sapu bedak pun kekadang je. Dah bertahun aku beli bedak tu. Tak luak luak. Agaknya dah expired kot.

Aku dari dulu lagi pencinta Safi. Jaman sekolah lagi. Try gak pencuci muka lain tapi rasa macam tak rasi je. Back to Safi jugak.


See, macam dah bekerak aku punya pencuci muka. Nampak sangat. Tapi bila aku perasan muka aku makin kusam, sedikit rajin untuk aku cuci muka. Yang besar tu pelembap, yang kecik tu krim.

Bila orang tanya aku, pakai pencuci muka apa?
Aku jawab Safi.

Mesti dorang akan tanya, tak kering ke kulit muka?
Beberapa orang jugaklah yang tanya. Kalau dulu tak, tapi sekarang yes. Dats y aku beli pelembap.Huhu.
Tapi tu lah, kekadang tepek kekadang tak. Lepas tu bau dia wangi sangat. Kalau terdesak boleh buat loysen nih.



Taraaaa ni alat mekap aku. Bedak ngan liptik je nyah. Kahkah.
Aritu aku ada jugak eyeliner tapi aku dah buang. Dah 4tahun gamaknya tapi tak habis-habis jugak.
Ke tong sampah lah jawabnya.



Ini pulak isinya. Dah tahap nazak dah aku punya span tu. Bedak tu pulak rasanya dah berumur lebih kurang 2tahun lebih. Perlu ke aku buang bedak tu?? Rasanya macam perlu je -_-"

Liptik tu pulak adik aku bagi. Aku suka pakai sebab dia lebih kepada lipbalm. Nampak tak putih putih kat tengah liptik tu? Itu lam pelembapnya. merahnya tidok seberapa. Lite lite sajer. Aku suka.

Sebenarnya rasa macam nak beralih kepada set penjagaan muka yang lain. Rasa macam nak try Safi Rania Gold je, kehkeh. Bukan sebab terpengaruh ngan Nora Danish yer tapi sebab rasa diri ini semakin tua, 
uhuk uhuk. Tengoklah dulu caner, kita fikir-fikirkan.

Okbai

1 comment:

  1. we lah, 28 doh umur kita tahun ni dih. kabar2 tuo doh eh.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...