Saturday, February 7, 2015

Resepi puding coktail berkastard



Resepi mudah lagi senang lenang.
Kat bawah ni antara bahan-bahannya yer.

Agar-agar tali 25g
6 cawan air
1 cawan susu cair
1 1/2 cawan gula
2 biji telur
3 sudu tepung castard.
coktail (ikut suka nak letak banyak mana)


* details step ada dekat pic paling bawah ye.


Coktail tu aku beli setin tapi ada dalam 4kali boleh buat.
Naik muak jadinya nak perabiskan coktail tu.
Nasib laki aku suka makan, Huhu.






Panaskan air dulu.
Sebab tu dulu aku pernah cerita yang aku suka beli senduk kayu.
Salah satu sebab untuk mende2 camni lah :)



Make sure kepuk telur dulu biar betul2 berbuih lepas tu baru masukkan kastard.


Hasil tu aku dapat 2 acuan. Puas makan.
Yang acuan biru tu ayang acuan kecik punya.

Kat bawah ni details.
Selamat mencuba :)



posted from Bloggeroid

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...