Friday, August 2, 2013

balik kampung


Assalamualaikum
Hello korang, dalam mood raya kah semua? Aku tak berapa lagi sebab still mood bekerja. Nanti cuti baru mood raya tu mai. ekeke. Minggu lepas balik kampung. Dalam bulan pose, tu baru aku balik berbuka kat umah. Walhal nak balik hari-hari pun boleh, 30mins jer pun. Tapi tulah, malas. Pukul 9malam aku dah tumbang, camne tu?

Semalam kemain lagi planning.
'Abang,maley ni sy nk makey charkuetiow, maley kakre gerok ek'

kul 11.30, laki pun naiklah kejut

'Bangunlah, kato nok tubik makey"

jawapan aku, erm erm geleng-geleng kepala.

Tapi best, bangun sahur memang aku fresh from oven sungguhlah.



Balik minggu lepas boleh jumpa ngan anak sedara aku yang comel ni. Next year nak dapat adik dah dia. Mulut boleh tahan cerdik. Kalau ibu dia buat pengsan, terus nanges esak-esak sambil panggil ibu ibu. Hahaha drama sangat



Tahun ni beraya ngan rumah sedikit renovate. Ma ngan ayoh aku punya projek raya lah ni. Dengan rasminya jugak bertambah 2bijik lagi bilik kat umah, kesemuanya 9bijik bilik, Dah anak 9 orang. Katanya ma aku biar cukup sorang satu. Ma aku dari dulu lagi sangat pantang kalau anak-anak tidur berterabur kat ruang tamu, aku pun tak tahu nape?? Katanya serabut ngelih. hihi. Ayoh aku bulan-bulan pose bekoje lagi. Tapi time pagi jelah, fresh-fresh lagi.



Balik aritu aku beli air tebu super manis ni. Ma aku pun cakap sedap. Macam letak gula. Manis gilers. Tapi yang pasti ini original punya, dia mesin tebu depan mata ai. 

Jap lagi nak keluar. Yang ni kompem jadi sebab kalau siang hari aku tak tidur dah ekeke.

Dah beli perabot raya ker? Kalau belum boleh intai-intai kat sini yer uolsss.
okbai.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...