Tuesday, August 27, 2013

Panas dari dapur


Assalamualaikum

Balik keje tadi terus ajak laki pekena charktiow. Tengahari tadi makan ktiow sup jer tapi kurenggg. Haruslah perut aku mengelegak lapar balik. So, marilah kita menjamu selera.


Ni charktiow kat Peringat, biasanya aku makan kat Angah Charktiow kat ngan kedai aku tapi hari ni bertukar selera jap. Tapi sebenarnya tukang mengoreng tuh merupakan pekerja asal kat Angah Charktiow. Dia benti, bukak kedai sendiri. Lagi masyukkkk.





Udang kecik je tapi kerang besar gilerr. Aku makan 2ketul je, risau takut perut beronak duri. 




Yang paling best sebab kali ni ada lada burung jerukkk, biasanya lada besar tuh je. Dap hangattt.
Lada burung = Cili api.




Balik tuh ternampak ala-ala pesta buah lah pulok. Benti beli rambutan 3kilo 10hengget. 




Tak nyempat sampai umah, atas kete aku laki bini dah makan. Manis giler rambutan kuning nih. Okey, besok boleh beli lagi.


okbai.

2 comments:

  1. nampak sedap je charktiow tu..lapar lak tgk :P

    ReplyDelete
  2. wahhhhh...tetiba macam lapar...lamo doh dok makan char kiew tiaw ya aw aw..ihihihih...take care! ;)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...