Saturday, May 31, 2014

char koay teow cawangan Taman Bendahara

Aku rasa char koay teow Taman Bendahara ni agak pemes lah jugak. Ramai yang kata sedap. No wonder lah kalau pergi kena tunggu turn kusi meja. Aku pernah makan sekali je yang kat epot tu, yang kat Taman Bendahara punya. Lepas tu aku jugak pernah makan yang cawangan dia kat dekat spital Kota Bharu. Tapi aku tak sure sekarang ada lagi ker tak. 

Walaupun orang berbeza yang duk menggoreng tapi rasanya lebih kureng je sebab dorang guna perencah sos yang sama. Yang ni cawangan kat jln Pekeliling punyer. Adik ngan akak aku selalu makan kat sini. Dorang cakap sedap.




Masa kitorang sampai ni ujan still rintik-rintik. Nak duk luar tak boleh, maka duk kat dalam lah kita. Adik aku cakap kat sini memang orang ramai. Tempat pun luas. Takde lah nak tunggu turn macam kat epot tu. 




Adik aku kemain lagi,

suziii, nanti mu edit gambar aku eh, gelap gilo.

Tu lah, sape suh gi pulau tak tunggu aku sangat. 
Kan dah kena sumpah jadi dayang senandung.




Kastemer semakin ramai.




Goreng jangan tak goreng. Api tu kasi tinggi  tinggi yer.




Aku oder yang biasa je. Adik aku tibai kuey tiow lebih. Patutlah dia order ktiow lebih sebab ktiow dio so so je, tak banyak sangat. Rasa dia sedak jugak, tak muak. Yang aku suka sebab dia guna ktiow kecik. Baru ada feel makan charktiow. 

Tapi aku lebih suka charktiow kat Angah Charktiow lagi.

Dulu aku pernah jugak tulis entry sal Kuetiow Taman Bendahara

Okbai.


2 comments:

  1. lya rg2 makan.. sbb alah dgn udang n kerang dlm tu..
    kat kmn ni ada 1 kedai char kuew teow mmg femes n sedap.. siap dgn air lada dia..tu y slurrpp

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...