Wednesday, October 10, 2012

i'm surrender


Assalamualaikum


Alhamdulillah,aku dikurniakan sifat penyayang,phewittt! aku sukakan haiwan-haiwan comel dan juga berbulu dan jugak kiut miut. kucen no 1, hamster no 2. ikan no 3.selalu jugak jenguk kat mudah.com intai-intai anak kucing comel yang spesis berbulu lebat. boleh tahan jugak harga dia weh, ada yang sampai 1K tapi kalau aku mampu beli yang ratus-ratus jewwww.


pernah jugak luahkan suara hati kat laki aku yang aku nak bela anak kucen sekor, tapi dia tak berapa bagi sebab masa tu aku kan keje, nanti takde orang nak tengokkan kucing tu pulak. nanti tak pasal-pasal kucing tu mati dek kecuaian tuan dia plak, dosa tak kalu macam tu? 





so, before kahwin dulu aku pergi beli hamster 2 pasang sekali dengan dia punya cage. aku tak reti tengok yang mana jantan betina. serahkan 100% kat owner pet shop tu lah. memang aku jaga elok-elok. bagi makan minum, bersihkan cage dia pastu kekadang aku mandikan dia kuikui. tapi sekali siram macam tu je, rasanya takde efek apa-apa kat hamters tu.



 tapi yang aku heran kenapa hamsters aku ni tak beranak-beranak jugak. takkan ikut tuan dia kot, aku tak beranak, dia pun tak beranak?? ker semua 4 ekor tu sama jantina?? hamsters aku ni tersangatla gedik, malam-malam terdengar la bunyi bising duk berlari setempat dalam roda impian dia tuh pastu panjat tangga cage, terjun ke bawah.pastu selalu je nak lari keluar, lepas tu tersepit kat celah-celah cage..haha nasib aku nampak, kalau tak mati tersempit la jawabnya.




tapi yang menyedihkan aku, lepas sekor-sekor mati. aku pun tak tahu kenapa, maybe dah sampai ajal dorang kot. kiranya setahun jugaklah dorang semua duk dengan aku. aku pun tak tahu kenapa dorang boleh mati. yang last sekor je duk ngan aku, baru je mati dalam sebulan yang lepas, padahal makan minum semua cukup. sekali dengan cage aku suruh adik ipar aku buang. serik dah aku nak bela hamsters ni :(




8 comments:

  1. kite tak minat bela ikan :d

    ReplyDelete
  2. Tak pernah bela hamster. Kalau tikus putih tu pernah lah jugak bela dulu. pon mati jugak.

    ReplyDelete
  3. hamster ni sensitif...xberani nak jaga.kalau kucing tu boleh lepas bebas.:)

    ReplyDelete
  4. hamster nie remy pernah juga bela zaman dulu2..... tapi yg paling kasihan.... kawan remy terpijak sekor..... terus kueeeekkkk!!!! hu3

    ReplyDelete
  5. org kata bela hamster ni pyoh siket, dia cerewet cam arnab. jaa memey x minat benda gini..heeee.

    p/s : hope cepat dapat anak.

    ReplyDelete
  6. Baik bela kuceng...kalau dah mngawan..anak 5,6 ekor 1x kelua..hahahahaa...amik ko:DD

    ReplyDelete
  7. comelnye hamster tu! sian die.. maybe memg ajal diorg dh tbe kot. hukhuk

    ReplyDelete
  8. cma suke gak ngan kucen..tp asben alergic ngan binantang berbulu ni..mmg x de bela..

    huhu..siannya kat hamster2 tu.. tu la,cma klu nk bela binatang mcm hmster & sugie ni kene pikir patblas kali..klu mati ..huhuh.. sedih..

    cikji try bela binatang lain plk la...kura2 ke.. buat peneman

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...