Friday, November 8, 2013

Jumaat dah




Pejam celik pejam celik, hari ni dah jumaat, esok SABTU dupdapdupdap. 
Nebes giler, yang tu aku cerita next entry yer. 

Godek-godek hp tadi, ada la beberapa gambar yang aku snap, so terus upload via bloggeroid kita karang buat entry. Aku macam biasa, pic makanan jelah ada, kata #foodlover sangat kan, haahaha.


Yang ni nasi kerabu, sepinggan ni RM4. Ayam bakar dia best, tumis best, tapi tang kerabu aku kureng sikit sebab banyak sangat spesis dedaun. Aku kalau ulam dedaun cicah budu on jer tapi kalau yang dihiris2 dalam nasi kerabu ni rasa kureng lah pulok. 

Bekpes aku pepagi kalau bukan nasi kerabu, bihun goreng, tak pun nasi lemak hingus meleleh (pedas giler)




Yang ni pulok duku, sekilo3hengget, murah giler, sedap pulok tu, manis!! Padahal malam tu laki aku dah beli kat Wakaf Che Yeh tapi masam. Lastly habis yang ni dulu. Aku rembat cukupakn 10 hengget terus. Pastu aku siap rikues lagi 

Bini- 'Abang bowok keto slow slow deh, sy nok makey duku dalam keto'
Laki- 'Takpolah, kito kelik kok guo musey lah gitu gak'
Bini -  T_______T



Macam biasa, laksa telo tapi aku memang awal-awal takmo telo.
 Kennot telan telo ngan laksam kelate.
Sepinggan ni 3 hengget saje, sedap, banyak, puas hati !
Seperti biasa, sambal lebih baru mabeles!





Balik Mache haritu tengok pauh kemain lebat depan umah, terus suh laki aku kait nanti boleh jeruk. Padahal pokok tu aku tengok macam hidup segan, mati takmo dah tapi buah amboiii kemain lebat, bergugus gugusss


Ganding bahu ngan kak ipar aku



Rendam air garam 1 malam, esok hari baru kita letak air gula. 




Okbaiiii

2 comments:

  1. cik ji, cara nk buat jeruk ni, rendam air garam semalaman, pastu esok masukkn air gula je eh?

    ReplyDelete
  2. Ya Allah...murah gilerrrrr duku tu..kalau kat sini mahal...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...