Friday, November 1, 2013

makan-makan lagi



Aku sebenarnya rindu giler nak blogging tapi apakan daya takde masa  T___T
Asik buzy jer. Huhuk. Kekadang malam sebelum tido baru ada masa nak bersosial. Untung korang yang time keje boleh berpesbuk, boleh berblogging. boleh sopim online, boleh keluar sopim bagai pun ado. Hamboi curlass uollsss. Bersyukurlah korang. 

Gitulah hidup kita ni kan, kalau kita bernasib baik dari segi tu, maybe kita tak bernasib baik dari segi lain. Allah tu kan maha adil. Dia takkan bagi kita susah sokmo, melainkan kita sendiri yang pergi cari susah. Hekhek.

Banyak nak citer tapi sebagai warming up, kita layan pic makanan jelah ek.





Megi campak-campak. Laki aku kalau nak makan megi msti rikues suh tumis dulu. So, memang aku tumis lah. Alaaa setakat hiris-hiris bawang besar apalah sangat, sambil pejam mata pun boleh buat. Wahhh gitulah, sat gi terpotong jari buruk padahnya. 





Balik keje sokmo kami singgah makan laksam telo tapi aku tak makan lah telo tu. Macam pelik je, makan laksam letak telo. Kalau laksa penang tu on lah jugakkan. So, awal-awal lagi aku dah pesan kat makcik tu,
 'tok say telo deh'. Sebungkus tu Rm3, banyak giler. Sedak pulok tu. Memang puas hati.




Semalam balik keje aku singgah makan laksa penang. Cili potong tuh memang berasap wei. Telo over lah pulok sampai 2bijik. Tapi aku makan sebijik jer. Laki aku takmo, pinggan aku jugak jadi mangsa. Huhu.
Kuah nampak macam sedikit cari tapi sebenarnya pekat sangat tapi sebab aku tak kacau lagi khen. 



Ni aku panggil nasi lemak hingus meleleh. Rm1.50 sebungkus. Dia punya sambal memang perghhh! Pedas, meleleh leleh hingus. Memang laku habis, asal lewat sikit dah habis. Pepagi sebelum pergi kerje wajib singgah kedai akak ni. Kekadang dah bungkus nasi kerabu tapi atill ambik lagi nasi lemak, sedap punya pasal. Aku rasa hepi giler sebab jemahat sabetu ahad snin slasa aku cuti yahoooo! Rabu kita masuk kerja okbai.

2 comments:

  1. kebetulan cik baru je makan nasi hingus meleleh..bukan nasi yg same,dan tempat beli yg same..tapi sebab hingus meleleh tu yg same...pedassss wooooo tak tertahan mulut mengunyahh...hahhaaa

    ReplyDelete
  2. uhhhhh laksam fav sy tu slurrrppp

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...