Tuesday, November 6, 2012

adik kakak semua boleh

Assalamualaikum

Lately rajin la plak aku berblog. Dats mean aku banyak masa kosong kosong dan juga aku takde benda nak buat. Nak kata banyak idea tak jugak sebab berblog ni ikut mood jugak.

Petang semalam masa kat kedai masuk seorang akak ni.

"baru bukak ke dik?"

"erm erm *sambil senyum*

Perempuan itu pun berlalu begitu saja sambil usha-usha kedai aku. Maghrib semalam baru aku iklan tampal jawatan kosong,

tadi tepon aku berbunyi


DIA : hello kak, ada jawatan kosong ek?

AKU : erm erm

DIA : kak,kerja dia camne ek apa?gaji brapa? masuk jam berapa?

AKU: biasalah kedai henpon, blablalala...

DIA: petang tuh saya ada masuk kedai akak

AKU : ooo ye ker? tak perasan *aku pun duk pikir-pikir la yang mana satu*
umur berapa ek?

DIA : umur 29

AKU : oooo saya 25


Baru aku ingat, dats girl rupanya yang call aku. Lagipun petang tu takde sangat customer perempuan, kalau ada pun baya makciks jelah. Aku kalau boleh nak cari yang umurnya tidak melebihi umur aku, senang sikit kerja. Kalau pangkat kakak kakak ni nanti kang dia tak berapa nak dengar cakap kita la plak. Dia bajet dia kakak kennn. Pastu aku pun akan rasa sedikit kekok jugak kot. Itu based on pengalaman aku lah.

Nanti kalau aku tanya laki aku mesti jawapan dia "ikut sayang la" Tu yang aku malas tanya dia tapi sebagai isteri solehah # Ehem Ehem aku kena tanya dia walau dah tahu jawapan dia. Nanti la kena wat kira-kira dulu. 



orang selalu ingat aku ni macam budak lepas SPM.
Walhal dah 25 tahun, dah kawen, anak je takde lagi.


okbaiiiii

7 comments:

  1. Eh? korang ada kedai hp keeeee? Jual hp jugakkk?

    ReplyDelete
  2. susah jugak...nak tegur nanti...dia lagi berusia...he3...... tapi tak salah mencuba kan.....

    ReplyDelete
  3. tu untung badan kecik...hehee

    ReplyDelete
  4. kdai bukak kol bape td.. masa lalu tutup jer..

    ReplyDelete
  5. hehhee... awet mudah gituh.

    ReplyDelete
  6. 25 tahun ek? nana pon 25..baya la nie :)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...