Sunday, November 4, 2012

mache dihatiku

Assalamualaikum


marilah kita kembali ke pangkal jalan #Eh,
 marilah kita pulang ke kampung

famous sangat ker machang ni? takde la pemes sangat. tapi sejak ada kes tembak penjenayah sampai mati arituh terus pemes. dekat ngan kampung aku plak tu, kemuning yer bukan kemumim, kuar abis segala kat paper ngan berita, dedulu ingatkan kat bandar-bandar je ada kes camni. sekarang kat mana-mana pun boleh berlaku,mintak jauhla semua tu, takuitttt




makan mee dalam pasar mache kejap
pastu letak lada jeruk banyak-banyak, sedap!




sape yang duk area mache mesti kenal pak cik ni, lokceng lokceng tapi aku panggil satay. dia punya pencicah tersangatla sedap!



marilah kita kelik *balik*

kat belakang tuh adik ngan kakak aku. setakat ketereh mache hari-hari aku ulang
adik aku cuti 3hari, so aku pau dia sekejap suh jaga kedai ngan aku. susah benar nak cari budak kerja ni, tapi takpe, lagi seminggu ek sekolah? pasni ramaila yang mai mintak kerja. harap-harap camtu lah.

selamat menduduki SPM bagi yang exam tu, esok 1st paper ek?Good Luck. tingat kenangan masa jadik dak sekolah dulu. cepatnya masa berlalu kan?

okbai.

11 comments:

  1. aaa!!!nak mee tu...kalau blk kampung,ayah mesti bwk kami 1 family pegi makan mee kat pasar mache tu..

    kampung sy kt mache kak..hikhik

    ReplyDelete
  2. Meleleh air liur tengok makanan dekat blog ni . Arghh nak jugak *air liur menitis nitis . mohon dilap ye . hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. @cik chokie: sabar naaa,terliur ckit jelah ek kiki

      Delete
  3. lalu lalang je mache tu tp tak pernah singgah. huhu..

    ReplyDelete
  4. mache ko..
    abe kito ore ranta panje...
    betol2 kat dalam area duty free =)

    ReplyDelete
  5. guano makan mee ter? buke cikji ni pecinta kuetiaw ke? hhihii...

    ReplyDelete
  6. tak pernah sampai machang ni... =)

    ReplyDelete
  7. teringat makan locheng kat dabong hari tu....angry bird kena bakar...tapi sedap!!!

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...