Google+ Followers

Wednesday, November 21, 2012

Batang penyapu

Assalamualaikum

Tetiba rasa macam surirumah 24jam la plak bila letak tajuk entry macam tu. Weee, sebenarnya haritu aku ada pergi kedai ceria 99 kat Machang. Niat nak beli penyapu. Nasib pergi hari tu adalah penyapunya. Murah je penyapu RM 3.99 je kot. Lagipun nak buat sapu dalam kedai je kan, so takde la lasak sangat gunanya. Sebelum tu aku dah beli satu.

Aku ambiklah penyapu je, tak sekali dengan batang tau. Nanti kita bayar baru dia bagi batangnya. Aku pun bayarlah. Cashier tu pun bagi balance ngan penyapu tu kat aku pastu dia pun dengan lenggang lenggang terus  ke belakang. Aku pun macam musykil lah jugak, "batang penyapu tu duk kat belakang kot"

Aku pun ikutla dia. Korang tahu dia buat apa?

 Ohoooiiii pergi cermin muka dia, duk betul betulkan tudung. Aku pun tanya "batang penyapu tak bagi sekali ke?" Aku dengan muka kerut kening kerut dah. Sabar sabar.

Eh, ada kak, tak ingat nak bagi, maaf ek" Dia pun terkedek kedek pergi ke depan ambik batang penyapu. Aku diam je, malas aku nak layan pekerja macam tu. Kalau dia pergi belakang nak terkencing tercirit  aku okey je. Tapi kalau sekadar nak bajet cantik betulkan tudung, jawapnya tak kemana la dik ko kerja. Takat situ sampai bila-bila la jawabnya.

Tak salah pun nak hadap cermin masa kerja, janji kerja TipTop bukan TingTong.

anda pengguna Digi seperti saya? Jom tengok ---> SINI



8 comments:

  1. err... hahaha..sempat plak belek2 cermin ye..

    nek kene ngan btg penyapu nih! :p

    ReplyDelete
  2. suruh dia letak cermin kat depan kaunter...... pelanggan pun boleh betulkan tudung sekali....he3

    ReplyDelete
  3. ni mesti tgh keja otak dok kelain tu. xpun berangan. huhuhu..

    ReplyDelete
  4. Cun sangat ke pekerja tu. hahah

    ReplyDelete
  5. boleh mcm tu kan.. orang bawa lari mesin duit tu baru tau..

    ReplyDelete
  6. bgus btul ye mcm tu,, ish2..smpt lgi.. x de customer x pe la jgk

    ReplyDelete
  7. penat je awk follow dia pergi belakang tu kan. haish!

    ReplyDelete
  8. hehe dia dah set otak dia. lepas bg balance terus nak perbetul tudung..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...