Sunday, November 18, 2012

Gatal


Assalamualaikum

Ni bukan gatal gediks tapi gatal macam ruam, macam kena ulat bulu. Dah dekat seminggu macam ni. Memula tu asal malam je naik gatal-gatal lepas tu aku sapu ubat, lelama hilang. Tapi agak lama lah untuk hilang. Bangun esok pagi baru hilang. Ohoiii sabar jelah.

Tapi sekarang belum malam dah naik dah. Tak selesa sungguh aku. Gatal lepas tu pedih-pedih. Semalam aku pergi klinik, aku agak tak puas hati dengan jawapan doktor tu. Sebab aku ni bukan jenis alergi. Aku makan benda yang aku selalu makan. Aku sendiri pun tak berani nak try makanan yang aku tak pernah telan.

 Aku kalau alergi tang kacang pastu ngap makanan yang pedas non stop je. Tapi bukan alergi gatal-gatal tapi alergi cirit. Maka beralergi sepi lah aku dalam toilet. 

Semalam aku dah telan ubat tu, pagi tadi telan lagi. Nasib baik aku ni jenis mudah telan ubat. Ikutkan hati nak telan semua je, biar cepat hilang. Kuikui. Kejap lagi laki aku balik, nak try pergi klinik lain plak. Kena sejarum pun aku ok, asal gatal-gatal tu tak naik lagi.

Tapi masa kecik dulu aku dah pernah kena macam ni. Tapi takde la seminggu macam ni. Just sehari macam tu je. Kejap naik kat situ, kejap naik kat sini. Haritu peha dengan betis je, tapi sekarang sampai ke lengan. Tapi keadaan macam ni pun aku okey je, jalan sana sini, makan sana sini. Semua tu takde masalah, just tak berapa nak selesa je. Aku tak garu, biarkan kan je. Aku kan perempuan kebal. Hua hua hua.

Okbai.


8 comments:

  1. haa petanda nak dapat baby.. Aiseh..sapu lotion ja.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sapu lotin xjln dear,makin teruk.

      nak dpt baby? bila tgk kalendar,rasanya x.

      Delete
  2. kikiki.. kelakar la cikji ni. beralergi sepi dlm toilet lg. hikhik..

    g klinik la cikji oii.. nati kalu melarat kea susoh pulok. cikna suggest g klinik balkhis @ KB. dia memey pakar kulit.

    ReplyDelete
    Replies
    1. lepas telan ubat td, ilang doh eh. Ooo klinik balkhis tu pakar kulit ek? tengkiu chic na :)

      Delete
    2. emm.. dia meme pakar kulit tp sakit2 lain pun pakar jugok. huhu..

      Delete
  3. lps makan ubat terus hilang gatal ke? padahal takut jarum ni?hehehe

    ReplyDelete
  4. gatai2 allergik lah tu....... cam remy jugak ler...dah kena sejarum....... elergi sepi sensorang ler......sakit! he3

    ReplyDelete
  5. cikji gatal2 mcm kena ulat bulu tu eh? (bedey)? try buh bedak cap tokong...hok botol kuning pendek tu, insyaALLAH akan hilang kot. sbb hubby jaa pon sokmo kena lagu tu jugok.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...